پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150319
احتمال آغاز مذاکرات نفتي ايران – عربستان
تاریخ انتشار : 1393/11/06 08:21:20
نمایش : 1188
همزمان با قوت گرفتن احتمال از سرگيري مذاکرات نفتي ايران و عربستان پس از مرگ ملک عبدالله، قيمت نفت با ابقاي النعيمي وزير عربستان سعودي بار ديگر ارزان شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بازار جهاني نفت هر چند روز گذشته در واکنش مرگ پادشاه عربستان سعودي افزايش چند دلاري براي قيمت نفت را تجربه کرد اما با گذشت يک روز از اين اتفاق شيب سقوط آزاد قيمت طلاي سياه بار ديگر تند شد.

بر اين اساس در معاملات دو روز گذشته بازار جهاني نفت، پس از آنکه بهاي هر بشکه نفت شيرين آمريکا در واکنش به مرگ ملک عبدالله تا سطح بشکه‌اي ۴۷ دلار و ۷۶ سنت افزايش يافت اما قيمت نفت روز گذشته بار ديگر کاهش يافت تا فعالان بازار شاهد معاملات قيمت هر بشکه طلاي سياه در سطوح ۴۷ دلار و ۹ سنت باشند.

اين کاهش قيمت بار ديگر دامن نفت برنت درياي شمال را هم گرفت و بهاي اين کالاي استراتژيک تا سطح ۴۹ دلار و ۳۵ سنت سقوط کرد.

بازار جهاني نفت در حالي شاهد دور جديد کاهش و سقوط آزاد بهاي طلاي سياه است که فعالان و معامله گران بازار اعتقاد داشتند با مرگ ملک عبد الله پادشاه عربستان و نشستن ملک سلمان بر کرسي پادشاهي بزرگترين توليد کننده نفت جهان، سياست هاي نفتي رياض دستخوش تغييرات جديدي شود.

اين در حالي است که با گذشت يک روز از نشست ملک سلمان بر مسند پادشاهي عربستان، علي النعيمي وزير نفت اين کشور بار ديگر بر مقام خود ابقا شد تا عملا دولت جديد رياض اين پيام را به بازار جهاني نفت القا کند که با مرگ پادشاه تغييري در سياست هاي نفتي اين کشور به وجود نخواهد آمد.

از سوي ديگر در حالي در طول چند ماه گذشته برخي از کشورهاي عضو اوپک و غير اوپک يکي از دلايل نا بساماني هاي بازار نفت را سياست هاي نفتي دولت رياض عنوان مي کردند که احتمال مذاکرات نفتي جمهوري اسلامي ايران و عربستان به منظور دستيابي به يک راه حل کليدي خروج بازار نفت از بحران قوت گرفته است.

حسين اميرعبدالله يان معاون وزير امور خارجه اخيرا در گفتگو با برخي از رسانه‌هاي خارجي با انتقاد از سياست‌هاي نفتي رياض با تاکيد بر اينکه اگر عربستان سعودي براي جلوگيري از کاهش قيمت نفت کمکي نکند، يک اشتباه بزرگ را مرتکب شده است، بيان کرد: ايران و عربستان صحبت‌هاي در ارتباط با قيمت نفت با يکديگر خواهند داشت، اما به جزئيات آن اشاره‌اي نکرد.

همزمان با اين اظهار نظر بيژن زنگنه وزير نفت ايران در واکنش به احتمال از سرگيري مذاکرات نفتي ايران و عربستان براي بهبود و تقويت قيمت نفت، گفت:"ايران و عربستان پس از نشست ۱۶۶ اوپک هيچ گونه مذاکره جديد نفتي نداشته اند.

اين عضو کابينه دولت تدبير و اميد همچنين در خصوص احتمال مذاکرات اکبر هاشمي رفسنجاني رئيس تشخيص مصلحت نظام با مقامات عربستان سعودي دربازار وضعيت فعلي بازار جهاني نفت هم اظهار بي‌اطلاعي کرد.

اين در حالي است که روز گذشته محمد جواد ظريف وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران براي حضور در مراسم درگذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودي به رياض سفر کرده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html